•  SIK SORULAN SORULAR

     

    QuantumCEO ERP' de Fatura Oluşturmada Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nedir?

    e-Belge (e-Fatura, e-Arşiv vs.) işlemlerinde fatura  oluşturulurken  mevzuata uygun hareket edilmelidir. Özellikle Ek Vergi (ÖTV vs.) Fatura, İstisna Fatura ve Tevfkifatlı faturada mevzuat gereği dikkat edilmesi gereken noktalar ilgili yardım  dosyalarında detaylıca anlatılmıştır. 
    QuantumCEO  ile ilgili  yardım videoları için  PRODER AKADEMİ ye ücretsiz Abone Olunuz.  İlgili Link: https://www.youtube.com/@proderakademi943

     

    QuantumCEO ERP' de İade Fatura Oluşturmada Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nedir?

    QuantumCEO da GİB mevzuatına uygun olarak iade fatura oluşturmak için  ilgili eğitim notlarına göz atınız.

    İade Fatura Oluşturma Eğitimi

     

    QuantumCEO ERP' de İstisnalı Fatura Oluşturmada Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nedir?

    QuantumCEO da GİB mevzuatına uygun olarak istisnalı fatura oluşturmak için  ilgili eğitim notlarına göz atınız.

    İstisnalı Fatura Oluşturma Eğitimi

     

    QuantumCEO ERP' de KDV Tevkifatlı Fatura Oluşturmada Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nedir?

    QuantumCEO da GİB mevzuatına uygun olarak tevkifatlı fatura oluşturmak için  ilgili eğitim notlarına göz atınız.

    Tevkifatlı Fatura Oluşturma Eğitimi

     

    QuantumCEO ERP' de ÖTV'li , Stopajlı (Ek Vergili) Fatura Oluşturmada Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nedir?

    QuantumCEO da GİB mevzuatına uygun olarak ÖTV veya Diğer ek vergili fatura oluşturmak için  ilgili eğitim notlarına göz atınız.

    ÖTV Lİ , Stopajlı (EK VERGİLİ ) Fatura Oluşturma Eğitimi

    Programıma Nasıl Lisans Alabilirim?

    Programi satin aldığınız takdirde lisansınız PRODER Genel Merkez Tarafından verilecektir.
    Lisans Belgeniz ise PRODER Program brosürleri ve esantiyonlari ile birlikte programı satın almış oldugunuz Çözüm Ortagimiza gönderilecektir. Çözüm Ortaklarımız, faturanız ile birlikte lisans belgenizi tarafınıza ulaştıracaktır.

    * Lisans belgesi müsteri garanti belgesidir.
    * Bu belge PRODER müsterilerine program lisans belgesi olarak verilmektedir.
    * Lisans belgesi olmayan kullanıcının programı lisanslı değildir
    * Lisans belgenizi programı satın aldığınız PRODER Çözüm Ortagindan talep etmeyi unutmayınız.
    * Lisans belgesi kullanım hakkı PRODER Genel Merkez'de kayıtlı kişi ya da kuruma aittir.
    * Lisans belgesi sahibi tüm islemleri için bu lisans numarasını kullanacaktir.

    Satış Esasları Neler?

    1. Minimum program paketi 4 modülden oluşur ve mevcut paket indirimi uygulanır.
    2. Üst sürüme geçişte uygulanan sistem;
    * Mevcut program kampanyadan lisanslanmışsa % 50 indirimle
    * Liste fiyatından lisanslanan paket içinde % 75 indirimle geçiş yapılır.
    3. Devir işlemlerinde uygulanan sistem;
    * Program Liste fiyatından lisanslanmışsa Devralan firma Program Liste fiyatı üzerinden
    % 50’sini PRODER Genel Merkeze ödeme yapar.
    4. PRODER Program paketlerini liste fiyatından alan bir müşterinin ödediği pakete dahil olarak ücretsiz 6 saatlik eğitim hakkı vardır. Kampanyadan yararlanarak alınan pakette ise ücretsiz eğitim 4 saatliktir.
    (Eğitim saatlerinin yarısı müşteri ofisinde diğer kalan süre ise PRODER Partner kendi ofisinde verebilir)
    5. PRODER Partner müşterisine ilk satışta ücretsiz eğitimi verdiğine dair “PRODER TEKNİK SERVİS SÖZLEŞMESİ” formunu doldurarak müşterisine onaylatıp PRODER Merkeze faks olarak göndermek zorundadır.
    6. PRODER Ticari paketlerinde paket harici ek modül fiyatlanmasında 3 modül ve üzeri modüllerde % 30 indirim uygulanır.
    7. Diğer program geçişlerinde tek kullanıcı için program liste fiyatı üzerinden % 50 indirim yapılır, kullanıcı farklarında ise Liste fiyatı üzerinden kullanıcı farkı hesaplanır.
    8. PRODER Paket programlarında 2 kampanya beraberinde kullanılmaz hangisi müşteriye uygunsa o kampanyadan yararlandırılır. ( Ek modüllerde ise herhangi bir kampanya söz konusu olmadığı için en uygun kampanya ya dahil edilir)

    Bilgisayar Değişikliği

    Ekte bulunan "PC Değişimi için Lisans Talebi.doc" formunun ilgili alanlarını doldurup PRODER Genel Merkeze mail gönderiniz ve lisans için irtibata geçiniz...
    Mail adresi : destek2@proder.com.tr

     

    Ekli Dosya:
    PC-Degisimi-icin-Lisans-Talebi.doc PC-Degisimi-icin-Lisans-Talebi.doc

    Server / Terminal Bağlantı Ayarları

    Terminal makinede Firma İşlemleri > Veri Tabanı Bağlantı Ayarları bölümünden, Server makine adı ya da IP adresi ilgili alana yazılmalıdır. Ayrıca "Terminal Olarak Kullan" seçeneğini işaretlenmeli ve "Kullanılacak Veritabanı Yolu" server makinede ki programın kurulu olduğu dizin yolu ile aynı olmalıdır.

    Ağ da bir sorun yok ise bağlantı sağlanacaktır. Bağlantı sağlanamıyor ise server makinenin güvenlik duvarı ve virüs programı kontrol edilmelidir. Güvenlik duvarı açık ise kapatınız. Server makinada, windows güvenlik duvarında özel durumlar sekmesinde "fbserver", "fbguard"  ve PRODER programı da mutlaka eklenmelidir.

    Firma Oluşturma İşlemi

    PRODER Programına giriş yaptığınız anda firma seçim ekranı boş olarak karşınıza gelecektir. Sağ alt köşede "Yeni Firma Kayıt" butonuna basınız. Firma oluşturma işleminde ( * ) işaretli alanların doldurulması zorunludur. Bu alanlar doldurulmadan firma kaydı tamamlanmayacaktır. Yıldızlı alanların eksiksiz doldurulmuş olmasına dikkat ediniz.

    Not : Firma Kodu alanına firmanızın ilk kelimesini girmeniz daha uygun olacaktır.
    Örneğin;
    Firma ismi "Pelin Ticaret" ise koduna "Pelin" kelimesini girmeniz yeterlidir.

    Ondalık Haneyi Nasıl Değiştirebilirim?

    Yardımcı İşlemler > Genel Ayarlar > Para Birimi Ayarları bölümünden Ondalık Hane Sayısını belirtip ayarları "Kaydet" butonu ile kaydetmeniz yeterli olacaktır.

    Faturaya "Eski Bakiye" Alanını Nasıl Ekleyebilirim?

    Fatura tasarımına "Eski Bakiye" etketinin eklenmesi gerekmektedir. Bu işlem için aşağıda ki adımları takip ediniz.

    * Fatura ekranında yer alan "Fatura Tasarla" butonu ile tasarım formunu açınız.
    * Tasarım ekranının üst menüsünde "Etiket" butonuna bir kez tıklayıp sayfanın boş bir alanına tekrar tıklayınız.
    * Sayfaya "Metin" adında boş bir etiket atacaktır. Etikete tıklanınca yeşil rengini alır.
    * Bu etiketi sürükleyerek pozisyonunu ayarlayabilirsiniz.
    * Etiket yeşil iken;
       Rapor Pozisyonu : RAPOR SONUNDA ya da SAYFA SONUNDA (Bu seçim isteğe bağlıdır.)
       Veri Tipi : PARASAL ALAN
       Veri Alanı : ESKİ BAKİYE
    ayarları yapılmalıdır.
    * Etikete tekrar tıklandığında "-ESKİ BAKİYE" yazıldığı görünecektir. 
    * Tasarımı kaydedip önizleme açıldığında eski bakiye değerini görebilirisiniz.

    Stok Bakiyesini Nasıl Görebilirim?

    Stok Kartı altında ki butonlardan "Bakiye Bilgileri" butonuna tıklayarak ilgili stoğa ait bakiye bilgilerini görebilirsiniz. Ayrıca stok listesinde mouse ile stok üzerine gelindiğinde açılan baloncukta miktar bilgisi gelmektedir. Stok modülünde "Stok Envanter Raporu" ya da "Stok Hareket Raporu" bakiye bilgilerini görebileceğiniz diğer alternatif bölümlerdir.

    Programın Yedeğini Nasıl Alabilirim?

    Proder klasörünü kopyalamanız yedek almanıza yeterli olacaktır. Ayrıca programın otomatik yedek aldığı ProYedek klasörünü de kopyalamanız gerekmektedir. Yedek alınan klasörün dizin yolunu öğrenmek için Yardımcı İşlemler > Yedekleme İşlemi bölümünden "Yedekleme" alanını kontrol ediniz. 

    Format veya makine değişikliğinde tekrar kurulum için Proder klasöründe ki Firebird.exe'yi çalıştırınız. (Windows XP üzeri işletim sistemleri için yönetici olarak kurulum yapmak gerekir.) Herhangi bir değişiklik yapmadan Next butonlarını takip ederek kurulumu tamamlayınız. Dizin yolunda farklılık var ise program içerisinde Firma İşlemleri > Firma Bilgileri Değiştirme bölümünden firmaların önceki dizin yollarını şuan ki dizin yolu ile değiştirerek kaydediniz. Bu işlemlerden sonra PRODER Genel Merkez ile irtibata geçerek lisanslama işlemini tamamlayınız.

    "Rapor Dizayn Dosyası Bulunamadı" Uyarısı Alıyorum Ne Yapabilirim?

    Bu uyarıyı alıyorsanız programın dizin yolu değiştirilmiş demektir. Yapmanız gereken işlem, hangi rapor yazdılırmak isteniyorsa ekranın alt kısımda ki "Rapor Dosyası" alanının yanında yer alan klasör iconuna  tıklayıp ".../Proder/Premium/RepairDesign/ " içerinden ilgili tasarım dosyasını seçmeniz yeterli olacaktır.

    Fatura yazdırmak istenilince alınan "Fatura Tasarım Dosyası Bulunumadı" uyarısında ise fatura ekranında yer alan butonlardan butonuna tıklayınız. "Fatura Tasarım Dosyası (Standart)" alanından klasör iconuna tıklayarak kullandığınız tasarım dosyasını açınız. Bu işlemlerden sonra yazdırma işlemini gerçekleştirebilirsiniz.

    Yazdırma İşleminde "List index out of bounds" Hatası Alıyorum Ne Yapabilirim?

    Bu hatada yapmanız gereken işlem Yardımcı İşlemler > Printer Seçimi bölümünden yazıcı tanımlaması yapmaktır. Kopya sayısı min. "1" olmalıdır. Seçimi kaydettikten sonra yazdırma işlemini yapabilirsiniz.

    Excel Dosyasında Ki Stokları Programa Nasıl Aktarabilirim?

    Bu işlemi yapabilmek için öncelikle buradan Excel Importer programını indiriniz. Program indirilip kurulum tamamlandıktan sonra Excel Importer proramını çalıştırınız. Buradan öncelikle veriler hangi firmaya aktarılacak ise o firmaya ait "ISYS.FDB" dosyası Database klasörü içerisinden "Veri Tabanı Seçimi" butonu ile seçilmelidir. Veri tabanı bağlantısı sağlandıktan sonra "Excel Dosyasını Yükle" butonu ile oluştutulan excel dosyası programa yüklemelisiniz. Bu işlemlerden sonra "Tablo" seçeneklerinden "Stok Kartı" tablosu seçilmelidir. Bu tabloya ait alanlar aşağıda otomatik olarak listelenir. Buradan excel dosyasında olan alanlarınızı seçmelisiniz. Burada ki alan isimleri ile excel dosyasında ki alan isimleri aynı olmalıdır. Ayrıca alan sıralamasıda aynı olmalı.

    Örneğin; Stok Kodu, Stok Adı, Fiyat alanlarını kullanmışsanız excelde, programda da ilk sırada Stok Kodu, ikinci sırada Stok Adı, üçüncü sırada ise Fiyat alanı seçilmelidir. Bu alanlara ek olarak excel dosyasına "AKTİF Mİ?" kolonu eklenmeli ve excel importer programında ki stok alanlarından "AKTİF Mİ?" alanı seçilmelidir. Stok, bakiyesi ile aktarılmak isteniyorsa ek olarak buradan belirlenecek alanlar "DEVİR GİRİŞ" ve "DEVİR TUTARI" alanlarıdır. Devir stok kartında görünecektir. Ancak Stok Hareket Raporu, Konsolide Bakiye Raporu gibi raporlarda bakiyenin görünmesi için aktarımdan sonra Apex Premium'da Yardımcı İşlemler > Servis İşlemleri menüsünden "Stok Kartı Devir İşlemleri" seçilerek servis işlemleri başlatılmalıdır. Bu işlemden sonra devir, stok hareketine işleyeceğinden raporlarda da bakiyeyi görebilirsiniz. Excel Importer'da ki bu alanları mouse yardımıyla sürükle bırak mantığı ile sıralayabilirsiniz. Bu sıralamayı yaptıktan sonra "Import Et" butonunu kullanarak aktarımı tamamlanmış olursunuz. Import işleminde hata alıyorsanız alan isimlerini kontrol ediniz.

    Örnek Excel Dosyası:
    PC-Degisimi-icin-Lisans-Talebi.doc Stok Listesi.xls

    Not: Excel dosyasını yükleme sırasında "Bir paylaşma ihlali oluştu." hatasını alıyorsanız bu excel dosyasının açık olmasından kaynaklıdır. Dosyayı kapatarak tekrar yükleme işlemini yapınız.

    Yıl Sonu Devir İşlemini Nasıl Yapabilirim?

    Yıl sonu devir işlemi Firma İşlemleri > Yıl Sonu Devir İşlemleri ekranından yapılmaktadır. Cari, Stok, Kasa, Depo, Banka, Personel kartları bakiyeli veya bakiyesiz olarak aktarılabilmektedir. Stok devirlerinde "Fiyat" seçeneğinde belirlenen fiyata göre devir işlemi gerçekleşir. Bakiyeli aktarım seçeneği ile aktarılan kayıtlar son bakiyesi ile yeni çalışma yılında görünmektedir. Bu kayıtların hareketleri yeni çalışma yılına aktarılmaz. Geçmiş yıla ait kayıtlarınıza Firma İşlemleri > Firma Seçimi ekranından Çalışılacak Yıl bölümü altında yer alan çalışma yılına çift tıklayarak ulaşabilirsiniz.

    Bakiyesiz aktarımda ise sadece kart bilgileri aktarılır ve kayıtların bakiyesi sıfır olarak görünür. Çek, senet ve taksit kayıtları tümü veya vadesi gelmeyenler olarak iki seçenekten biri seçilerek aktarılır. Aktarlan kayıtlar yeni çalışma yılında da görünmektedir.

    GSM Aktivasyon kayıtları, Seri No kayıtları, CRM kayıtları da  tümü ya da belirtilen diğer seçenekten biri seçilerek yapılmaktadır.

    Programda birden fazla firma kullanılıyor ise devir her firma için ayrı olarak yapılmaktadır. Devir işlemini gerçekleştirmeden önce, Firma İşlemleri > Veritabanı Bağlantı Ayarları ekranında ki dizin yolu ile Firma Bilgileri Değiştime ekranında firmaya ait veritabanı dizin yolunun, Database klasörüne kadar aynı olup olmadığını kontrol ediniz. Firmaya ait veritabanı yolu farklı ise klasör iconuna tıklayıp programın kurulu olduğu dizinden ...ProderPremiumDatabase içerisinden fimaya ait klasörde ki çalışma yılı klasörü içerisinden ISYS.FDB dosyasını seçerek kaydediniz. Dizin yolları aynı ise devir işlemini gerçekleştirebilirsiniz.

    Apex Premium'a Nasıl Güncelleme Yapabilirim?


    Premium klasöründe ki ProderUpdate.exe'yi çalıştırınız. Açılan ekranda sonraki butonlarını takip ediniz. Ancak dikkat edilmesi gereken nokta programın güncelleme yapılacağı dizin yolunu gösteren ekranda varsayılan olarak C:Program FilesProderPremium gelmektedir. Eğer program C:Program Files içinde kurulu değilse güncelleme başarısız olacaktır. Gözat butonu ile programın kurulu olduğu dizine giderek Proder klasörüne aç demeniz halinde dizin yolu Premium klasörüne kadar otomatik olarak ilgili alana atacaktır. (Örn. D:ProderPremium) Bu işlemi yaptıktan sonra sonraki butonu ve yükle butonu ile güncellemeyi gerçekleştirebilirsiniz.

    Huawei Modem Kullanımında Server - Terminal Bağlantı Sorunu

    Huawei modemlerde bağlantı sorunu firebird portu olan 3050 portunu modemin kullanmasından kaynaklıdır. "Server / Terminal Bağlantı Ayarları" başlığı altında ki işlemler yapılmasına rağmen bağlantı sorunu yaşanıyorsa sorunun çözümü firebird portunu değiştirmek olacaktır. Değişiklik işlemini aşağıdaki adımları izleyerek yapabilirsiniz.

     1.ADIM : C:WindowsSystem32driversetcservices dosyasını not defterinde açarak aşağıdaki satırları resimde gördüğünüz şekilde eklemeniz gerekir.

    gds_db           3051/tcp                           #Firebird
    gds_db           3051/tcp                           #Firebird

    2.ADIM : C:Program FilesFirebirdFirebird_2_1 içerisine ekteki firebird.conf dosyasını atınız. 

    Ek : firebird.conf

    3.ADIM : Bilgisayarınızı yeniden başlattıktan sonra Firebird portunuz 3051 olarak değişmiş olacaktır ve modeminizde 3051 portunu açmanız gerekecektir.

    QunatumCEO'da Yedekleme Nasıl Yapabilirim?

    QuantumCEO Yedekleme ilgili Lİnk : www.proderyazilim.com/QuantumYedekleme.docx


     

    QuantumCEO'da Yıl Sonu Devir İşlemlerini Nasıl Yapabilirim?


    QuantumCEO Devir İlgili Lİnk :www.proder.com.tr/Doc/QuantumCEO Devir.docx